Jan. 232025
 

(english text below)

Die Pressemitteilung von DS Automobiles vom 23-Jan-2025, übersetzt durch die Amicale:

DS – 70 Jahre Erfolgsgeschichte

  • DS Automobiles verfügt über ein bemerkenswertes Erbe, das auf der 1955 eingeführten DS basiert. Dieses ikonische Modell verkörpert weit mehr als nur ein Auto.
  • Eine wahre Revolution in der Automobilindustrie: Dank seines mutigen Designs und seiner avantgardistischen Technologie etablierte sich die DS schnell als globales Symbol für französische Eleganz und Expertise und wurde mit seinem Charisma zu einer Legende, die weit über den Automobilbereich hinausgeht.
  • Ob als Kunstwerk, Filmstar oder Präsidentenfahrzeug – das Vermächtnis der DS ist heute tief in der zeitlosen DNA der Marke verwurzelt, die inspiriert ist, Fahrzeuge zu schaffen, die den französischen Kunststil des Reisens verkörpern.

VÄTER DES DS

Im Jahr 1938 vom damaligen Citroën-Chef Pierre Boulanger gestartet und ab 1950 von seinem Nachfolger Pierre Bercot weitergeführt, wird das Projekt VGD („Véhicule à Grande Diffusion“ oder Massenproduktionsfahrzeug) erst 17 Jahre später mit der Markteinführung der DS 19 im Oktober 1955 realisiert. Drei Männer spielen bei seinem Design und seiner Entwicklung eine entscheidende Rolle. Der erste, André Lefèbvre, ein ausgebildeter Luftfahrtingenieur, ist ein leidenschaftlicher Verfechter des Frontantriebs, der Aerodynamik, des Leichtbaus und der Massenzentrierung. Der zweite, der autodidaktische Ingenieur Paul Magès, entwickelt das Hydrauliksystem. Er erfindet die berühmte hydropneumatische Federung sowie die hydraulische Servolenkung, Kupplung und Bremsanlage der DS. Schließlich gibt der talentierte Stylist, Bildhauer und Maler Flaminio Bertoni mit seinem Designteam der DS seine revolutionären und eleganten Linien.

1955: DER DS GIBT SEIN DEBÜT IN PARIS

Am Donnerstag, dem 6. Oktober 1955, feiert die DS 19 auf dem Pariser Autosalon sein Debüt. Unter dem majestätischen Gewölbe des Grand Palais sorgt die Enthüllung dieses bis dahin geheim gehaltenen Fahrzeugs für Staunen und Bewunderung. Mit seinen avantgardistischen, eleganten Linien setzt die DS sofort neue Maßstäbe. Besucher und Journalisten sind buchstäblich verzaubert. Die Konkurrenz kann nur den Genius des Neulings anerkennen. Der Legende nach werden am Ende des ersten Tages 12.000 DS 19 verkauft, und als die Messe nach zehn Tagen ihre Tore schließt, sind rund 80.000 Bestellungen eingegangen!

DIE 1950ER JAHRE: DS STARTET DURCH!

Die Produktion der DS beginnt am 7. Oktober 1955, einen Tag nach seiner Premiere auf dem Pariser Autosalon, im Werk am Quai de Javel in Paris. Das innovative Erscheinungsbild der ersten Modelle zieht auf den Straßen Menschenmengen an. Die technischen und ästhetischen Innovationen der DS wecken grenzenlose Neugier. Denn die DS ist nicht nur eine wahre Automobilschönheit, sondern auch ein technologisches Meisterwerk. Zum Beispiel bietet ihre bemerkenswerte hydropneumatische Federung beispiellosen Fahrkomfort und Straßenlage. Ein weiteres Sicherheitsmerkmal ist die äußerst leistungsstarke hydraulische Bremsanlage mit Scheibenbremsen vorne, die so kurze Bremswege ermöglicht, dass sie erfahrene Fahrer zunächst verwirrt.

Mehrere Versionen der DS 19 werden in den 1950er Jahren eingeführt. Zuerst die ID 19 im Oktober 1956, gefolgt von Kombi-, Familien- und Nutzfahrzeugversionen im Jahr 1958 sowie der DS 19 Prestige. Im selben Jahr bietet die DS 19 erstmals acht Karosseriefarben an – eine revolutionäre Neuerung. 1959 folgen erste Designüberarbeitungen, wie verlängerte hintere Kotflügel und größere Lufteinlässe an den vorderen Kotflügeln.

Von Anfang an ist die DS 19 international erfolgreich. Ab 1956 wird sie in Großbritannien und Belgien montiert, ab 1959 auch in Südafrika. Als Symbol französischer Eleganz und Avantgarde wird die DS in Westeuropa, fast allen Commonwealth-Ländern, einschließlich Kanada und Australien, sowie in die USA exportiert, wo sie schnell eine treue Fangemeinde gewinnt.

DS PRESTIGE: DAS CHAUFFEURFAHRZEUG

Eine Chauffeur-Version der DS 19 wird im Oktober 1958 auf dem Pariser Autosalon vorgestellt. Sie verfügt über eine exklusive schwarze Lackierung, eine Trennscheibe zwischen Fahrer- und Rücksitzen sowie graue Polsterung mit Ledersitzen vorne und Jersey-Stoff im Fond. Die DS 19 Prestige, erhältlich ab März 1959, bietet auf Wunsch Intercom, Autoradio und „Radiotelefon“. Dieses außergewöhnlich komfortable Modell wird schnell zum bevorzugten Fahrzeug von politischen und wirtschaftlichen Größen. Im Laufe der Jahre erhält es dieselben technischen Updates wie die Standard-DS-Modelle, bis der Verkauf im Januar 1975 endet.

SIEGE IN MONTE-CARLO: EIN FORMIDABLES RENNFAHRZEUG

Drei Monate nach seiner Markteinführung nimmt die DS 19 im Januar 1956 erstmals an der prestigeträchtigen Rallye Monte-Carlo teil. Sie gewinnt ihre Klasse, ist das beste französische Fahrzeug, und alle sechs teilnehmenden Wagen erreichen das Ziel. 1959 erzielt das Team Coltelloni-Alexandre-Desrosiers mit der ID 19 den Gesamtsieg. In den folgenden Jahren reiht sich ein beeindruckender Erfolg an den anderen. 1966 gewinnt die „21“-Version der DS mit dem finnischen Team Toivonen-Mikander zum zweiten Mal in Monaco. Die DS erweist sich weltweit sowohl auf der Straße als auch im Rennsport als herausragend!

DS CABRIOLET: VIER SITZE IM FREIEN

Der Karosseriebauer Henri Chapron, der seit Oktober 1958 für die Umwandlung der DS Prestige verantwortlich ist und Cabriolets aus DS-Modellen produziert, wird beauftragt, ein Serienmodell eines DS-Cabriolets zu entwickeln. Nach der Produktion von drei Prototypen findet die Markteinführung auf dem Pariser Autosalon im Oktober 1960 statt. Die sorgfältige Verarbeitung und die reinen Linien des Cabriolets umfassen Volllederausstattung und ab August 1964 Merkmale der DS Pallas, wie zusätzliche Scheinwerfer und spezielle Radzierblenden. Als Premiummodell, das fast doppelt so teuer ist wie die Limousine, bleibt das DS Cabriolet bis heute ein Maßstab für französische Automobilästhetik und Raffinesse.

DS PALLAS: LUXUS UND EXZELLENZ

Die neue DS Pallas, der auf dem Pariser Autosalon 1964 vorgestellt wird, bietet eine Ausstattung, die in einem französischen Serienfahrzeug zuvor nie gesehen wurde. Sie unterscheidet sich durch besonders luxuriöse Details wie Edelstahl-Rubber-Leisten, spezielle Radkappen, markante Heckleuchten mit Chromverzierung und zusätzliche Scheinwerfer. Im Innenraum sind die Sitze dicker, die Lehnen der Vordersitze höher, und exklusive Lederausstattung ist optional verfügbar. Die Karosseriefarben entsprechen den anderen DS-Modellen, jedoch ist die Pallas auch in exklusivem Metallic-Lack erhältlich.

DS PRÄSIDENTENMODELL: DAS LÄNGSTE SEINER ZEIT

Um die auf dem Traction-Avant-Chassis basierende Limousine von Karosseriebauer Franay aus dem Jahr 1955 zu ersetzen, beauftragt der französische Präsident ein neues Staatsfahrzeug, das am 14. November 1968 dem Élysée-Palast übergeben wird. Das Fahrzeug, länger als die damals von US-Präsidenten genutzte Lincoln-Limousine, wird von Henri Chapron entwickelt und gebaut, basierend auf einer Konstruktion vom Quai de Javel. Mit einer Länge von 6,53 Metern bietet es luxuriöse Ausstattung wie Trennscheiben, Lederpolsterung, elektrische Fensterheber, Klimaanlage, Beleuchtung, Gegensprechanlage und eine integrierte Minibar.

EINE MILLION DS PRODUZIERT!

Am 7. Oktober 1969 rollt die einmillionste DS, eine DS 21 Pallas mit elektronischer Einspritzung, im Werk Javel vom Band. Das Fahrzeug in Metallic-Sable wird auf dem Pariser Autosalon ausgestellt und anschließend in einer Verlosung vergeben. Gewinner ist der 22-jährige Ingenieurstudent Gilles Delègue.

DIE 1970ER: DAS ZEITALTER DER REIFE

In den Jahren 1970 und 1971 konzentrieren sich die Änderungen an der DS auf das Getriebe. Im September 1970 wird ein neues Fünfgang-Schaltgetriebe eingeführt, und ein Jahr später folgt ein dreistufiges Automatikgetriebe. Im September 1972 wird die DS 21 durch die DS 23 ersetzt, die mit einem 2.347-ccm-Motor mit elektronischer Einspritzung 141 PS und eine Höchstgeschwindigkeit von fast 190 km/h erreicht.

DIE LETZTE DS…

Am 24. April 1975 wird die letzte DS, eine DS 23 Pallas Injection Electronique in Delta-Blau, im Werk Javel produziert. Insgesamt wurden 1.456.115 DS hergestellt.

DS ALS FILMSTAR

Die DS erobert auch die Leinwand und wird in zahlreichen Filmen zum Star. Von Brigitte Bardot in *Die Pariserin* (1957) über Louis de Funès in *Die Abenteuer des Rabbi Jacob* (1973) bis hin zu ihrer futuristischen Darstellung in *Zurück in die Zukunft II* (1989), symbolisiert die DS Eleganz, Geschwindigkeit und Technologie.

2014: GRÜNDUNG DER MARKE DS AUTOMOBILES

Am 1. Juni 2014 wird DS Automobiles in Paris als eigenständige Marke ins Leben gerufen. Sie steht für Innovation und den französischen Kunst des Reisens. Ab 2025 bietet die Marke eine rein elektrische Modellpalette an.

2025: DS N°8 – EIN MEILENSTEIN DER ELEKTRISCHEN MOBILITÄT

Das von der DS Aero Sport Lounge inspirierte DS N°8 setzt Maßstäbe in Qualität, Reichweite und Komfort. Mit einer Reichweite von 750 km und bis zu 350 PS repräsentiert das SUV-Coupé das neue Zeitalter der Elektromobilität.

Die DS-Geschichte geht weiter!

Nachtrag: eine umfangreiche Bildgalerie und weitere Downloads sind am unteren Ende der Seite.

The press release, issued by DS Automobiles on 23-Jan-2025:

DS, A 70-YEAR HISTORY

  • DS Automobiles has a remarkable heritage driven by the DS introduced in 1955. This iconic model embodies much more than a car.
  • A true revolution in the automotive industry driven by its bold design and avant-garde technology, it quickly established itself as a global symbol of French elegance and expertise and a legend through its charisma that goes far beyond the sphere of cars.
  • Whether as a work of art, movie star or presidential vehicle, the legacy of the DS is now rooted in the Brand’s timeless DNA, which inspires it to come up with cars embodying the French art of travel.

FATHERS OF THE DS

Launched in 1938 by head of Citroën Pierre Boulanger, and pursued by Pierre Bercot, its successor from 1950 onwards, the VGD (VGD for “Véhicule à Grande Diffusion” or mass-production vehicle) project only comes to fruition 17 years later with the launch of DS 19 in October 1955. Three men in particular are involved in its design and development. The first, André Lefèbvre, an aeronautical engineer by training, is a passionate advocate of front-wheel drive, as well as aerodynamics, light-weight design and the centring of mass. The second, self-taught engineer Paul Magès, creates the hydraulic system. He invents the famous hydropneumatic suspension, together with the hydraulic powered steering, clutch and braking systems on the DS. Lastly, talented stylist, sculptor and painter Flaminio Bertoni, with his team of designers gives the DS its revolutionary and elegant lines.

1955 MOTOR SHOW: THE DS MAKES ITS DEBUT IN PARIS

On Thursday 6 October 1955 the DS 19 makes its debut at the Paris Motor Show. Under the stately vaulted ceiling of the Grand Palais, the unveiling of this hitherto secret car elicits both astonishment and admiration. Its avant-garde yet elegant lines instantly set a new benchmark. Visitors and journalists are literally spellbound. Competitors can only applaud the newcomer’s genius. Legend has it that 12,000 DS 19s would be sold by the end of the day and that when the show closes its doors 10 days later, some 80,000 orders have been taken!

THE 1950S: DS TAKES OFF!

DS production begins on 7 October 1955 at the factory on the Quai de Javel in Paris (France), the day after its Paris Motor Show debut. Such is the innovative look of the first models appearing on the road, crowds often gather. The car’s pioneering technical and aesthetic solutions stir endless curiosity since, not content with being a real automotive sculpture, the DS is also a focus of advanced technology. For example, its remarkable hydropneumatic suspension provides unprecedented levels of roadholding and comfort. Another new safety feature, its extremely powerful hydraulically assisted braking system with front disc brakes, give it such short stopping distances that it genuinely confuses some seasoned drivers when they first experience the DS.

Several versions of DS 19 are launched during the 1950s. The first is ID 19 introduced in October 1956, followed by the estate, family and commercial versions that appear in 1958, at the same time as DS 19 Prestige. DS 19 also breaks new ground in 1958 by offering a choice of bodywork paints that go from four colours to an unheard-of eight! The first styling upgrades come the following year in 1959, with the body shape refined by lengthening the rear wings and adding large, “ashtray-style” air vents to the front wings.

From the word go, DS 19 enjoys a highly international career. It is assembled in the UK and Belgium from 1956, and in South Africa starting in 1959. As a symbol of French elegance and avant-garde, the car is exported across Western Europe, to almost all Commonwealth countries, including Canada and Australia and to the United States, where it quickly builds a large base of die-hard fans.

DS PRESTIGE: CHAUFFEUR DRIVEN

A chauffeur-driven version of DS 19 is revealed in October 1958 at the Paris Motor Show with exclusive black body paint, a retracting glass pane between the driver and rear seats and grey upholstery with front and rear benches covered in leather at the front and Jersey fabric in the back. Dubbed DS 19 Prestige, the model is launched five months later in March 1959, available with an intercom, car radio and “radiotelephony device” as options. It is exceptionally comfortable and successfully becomes the go-to car for major political and industrial leaders. Over the years, it receives the same technical upgrades as the regular DS and sales only end in January 1975.

WINS IN MONTE-ACRLO: A FORMIDABLE COMPETITION CAR

In January 1956, three months after its launch, DS 19 makes its debut in the most prestigious rally. It comes first in its class, is the first French car and all six cars entered get to the finish. In 1959 the team of Coltelloni-Alexandre-Desrosiers take ID 19 to a first-place finish in the overall standings and, over the years, a whole series of especially commendable top finishes follows. In 1966, the “21” version of the DS takes a second victory in Monaco with the Finnish team of Toivonen-Mikander at the wheel. A great car for the open road, the DS is also a formidable racer around the world!

THE 1960S: DS LEADS THE PACK

During the 1960s, DS 19 confirms its reputation as a refined, comfortable and elegant road car. With regular developments, it relentlessly consolidates its dominance over rivals. Then in July 1959, its 1,911 cc engine sees a power increase from 75 to 78 hp through the introduction of a new cylinder head and a modified ignition. In October 1960, the famous DS 19 Cabriolet is introduced, then power is increased again in March 1961 with 83 hp for a top speed of 150 km/h! The following September, it gets a new all-black dashboard highlighted by a light grey strip on which, as an option, it’s possible to mount a car radio as on DS Prestige.

In September 1962, the DS has its first front facelift. It loses its large air vents on the wings and gains two arrowhead rubber bumper guards and a redesigned lower bumper. This upgrade further improves the car’s aerodynamics, cutting fuel consumption and increasing top speed to 160 km/h.

In October 1965, a year after the launch of the DS Pallas in 1964, a new DS is released with a higher performance 2,175 cc engine developing 109 hp for a top speed that’s now 175 km/h! In addition to DS 19, available since 1955 and named because of its 1,911 cc engine, the range benefits from DS 21.

The DS has a facelift in 1967 that, apart from its unanimously admired good looks, also includes a new safety feature with the famous swivelling headlamps now fitted as standard on the range-topping Prestige, Pallas and Cabriolet models. From then on, the DS lights up the inside of corners before entering them!

Following the introduction in September 1968 of an all-black dashboard and the replacement of DS 19 by DS 20, 1969 sees the advent of an entirely redesigned dashboard featuring three large circular dials and topped by a visor across its entire width. But 1969 is above all marked by a major mechanical upgrade. DS 21’s 2,175 cc engine is fitted with electronically controlled fuel injection, increasing power to 139 bhp with top speed now exceeding 185 km/h… More than ever, the DS asserts its standing relative to the competition and remains an extraordinary car from every perspective!

DS CABRIOLET: FOUR SEATS IN THE OPEN AIR

Tasked with converting DS Prestige and recognised for producing convertibles from DS models since October 1958, coachbuilder Henri Chapron is commissioned to develop a production DS convertible model. After producing three prototypes, the launch takes place at the Paris Motor Show in October 1960. The meticulous finish and pure lines of the cabriolet include full-leather upholstery and, from August 1964, features characteristic of the DS Pallas, such as additional headlamps and special wheel trim. A premium model retailing for almost twice as much as the DS saloon, even today the DS Cabriolet remains a benchmark in French automotive aesthetics and refinement.

DS PALLAS: LUXURY AND EXCELLENCE

The new DS Pallas launched at the 1964 Paris Motor Show features equipment levels never before seen on a French production car. It stands apart from other DS models with meticulous and especially luxurious equipment, including combined stainless steel and rubber strips, distinctive hubcaps, special rear lights with chrome trim and extra headlights. Inside, the seats are thicker, the front seatbacks are higher and exclusive leather upholstery is available as an option. The DS Pallas has the same body colours as the other DS models but is also available exclusively with metallic paint.

DS PRESIDENTIAL: THE LONGEST OF ITS TIME

To replace the limousine produced on the Traction Avant chassis by coachbuilder Franay in 1955, the French president commissions a new state vehicle, which will be delivered to the Elysée Palace on 14 November 1968. The specifications called for a vehicle longer than the Lincoln used at the time by the US president. Developed and built by coachbuilder Henri Chapron, but conceived and designed by the Quai de Javel, this unique DS measures 6.53 metres long. It boasts ultra-luxurious equipment, with a convex and inclined separation glass, all brown leather upholstery, a fold-down seat for interpreters, electric windows, air conditioning, direct and indirect lighting, an intercom and built-in minibar.

A MILLION DS BUILT!

The millionth DS, a brand-new DS 21 Pallas Electronic Injection, is produced at the Javel factory on 7 October 1969. In Metallic Sable colour, including the roof, it then goes to the Paris Motor Show, open since 2 October and where its place had been reserved. There, it’s entered into a draw in front of a court bailiff and won by Gilles Delègue, 22, a second-year engineering student at the Ecole Centrale.

THE 1970S: THE AGE OF MATURITY

The changes made to the DS in 1970 and 1971 are mainly around its transmission. In September 1970, the DS is offered with a new manual gearbox featuring five gears instead of four as standard, then a year later, an automatic three-speed Borg-Warner gearbox. Before its final farewell in July 1975, after an admirable 20-year career, the DS receives a final upgrade when DS 21 is replaced by DS 23 in September 1972. This last model has a 2,347 cc engine with electronic fuel injection, developing 141 hp for a top speed of nearly 190 km/h.

THE LAST ONE…

The 1,456,115th and final DS is produced at the Quai de Javel factory on 24 April 1975 at 3 p.m. It is a DS 23 Pallas Electronic Injection in Delta Blue. As the banner on its windscreen indicates, it is also the 1,330,755th DS assembled in this historic factory. It will then be delivered to a driver in Gironde (France) loyal to the brand, whose name has been lost over time but who had owned eight other DS models before it!

DS AS CINEMA STAR

On screen as well as on the road, the DS quickly makes its mark. The world of cinema gives it leading roles that are remembered to this day. From film noir to comedy, like the major stars it excels in all genres. It can be found, for example, with Brigitte Bardot in The Parisian (1957), with Alain Delon in The Samurai (1967), with Jean-Paul Belmondo and Bourvil in The Brain (1969), with Jean Gabin and Fernandel in That Tender Age (1964), and even with Louis de Funès in Rabbi Jacob (1973). Here again, the DS symbolises elegance, speed and power. In some cases, its futuristic technology is enhanced, even turned into fantasy, as in The Tenth Victim (1965) with Ursula Andress and Marcello Mastroianni, where it has a blue-tinted transparent roof, and in Fantomas Unleashed (1965) with Jean Marais when, equipped with two wings, a retractable fin and two jet engines, it takes off like a plane. Finally, in the unmissable Back to the Future 2 (1989) by Robert Zemeckis and co-produced by Steven Spielberg, it’s a red and yellow sci-fi taxi in an imaginary future set in 2015…

DS: AUTOMOTIVE MONUMENT AND SCULPTURE

A true avant-garde car, from its launch the DS is considered truly sculptural. In 1957, in his famous book Mythologies, the philosopher and writer Roland Barthes sees in it nothing more nor less than “the almost exact equivalent of the great Gothic cathedrals”. In the same year, the reputation of the masterpiece from the Quai de Javel design office is such that, from 7 July to 24 November, it is the only car invited to the 11th Milan Triennal. At the Palazzo Dell’Arte al Parco, it is shown for this event without wheels, fully faired in, and positioned inclined on a central plinth more than a meter above the ground. The very official sounding “International Exhibition of Decorative and Industrial art and Modern Architecture” awards its industrial design prize to the DS’s bodywork.

For the Paris Motor Show in October 1962, the DS which has just had aerodynamic improvements to its front is exhibited like a sculpture. Here again, a car without wheels and with the entire underbody faired in, is depicted in the most original way possible. Like a missile in its launch silo, it is installed completely vertically at the bottom of a circular pit fitted out for the occasion, and mounted on a motorised electric mechanism that slowly turns it around its axis. The effect on visitors is unforgettable. And General de Gaulle, during his official visit, won’t fail to stop to admire it!

DS: AD STAR!

With the arrival of the DS, a wind of change blows through the Quai de Javel’s advertising communications. The first brochure printed in September 1955, a month before its introduction at the Paris Motor Show, is a true firework display of colour. It is by René Dumoulin. The one titled Air and water, published for the Paris Motor Show in October 1959, placed a body on four huge red balloons floating on water. Intended to illustrate the principle of hydropneumatic suspension, this image by surrealist photographer Pierre Jahan goes around the world. It is still remembered today as an icon of car advertising. From the beginning of the 1960s, DS advertising is the work of Robert Delpire, whose talent as a graphic designer and publisher enhances it.

2014: LAUNCH OF THE DS AUTOMOBILES BRAND

Founded in Paris on 1 June 2014, DS Automobiles becomes a brand in its own right. Its aim is to further the values of innovation and difference inherited from the 1955 DS in order to embody the French art of travel. In 2025, DS Automobiles offers a global and diverse range with DS 3, DS 4, DS 7 and N°8.

Designed for customers seeking something different, who want to travel the world and enjoy every moment, DS creations stand out through their charismatic design, interior refinement, sophisticated technology and first-class comfort. Combined with a suite of bespoke services, they offer a unique brand experience before, during and after each journey.

With numerous records since its entry into Formula E in 2015, including two double Teams’ and Drivers’ titles, DS Automobiles is at the forefront of electrification and sells each of its models in an electrified version. The Brand also offers 100% electric drivetrains as well as self-charging and plug-in hybrids with up to 360 hp and four-wheel drive. In 2025, DS Automobiles is accelerating its transition to all-electric with the arrival of N°8, a new model offering up to 750 km range.

With a presence in 40 countries, the DS brand has an exclusive distribution network that includes nearly 450 DS STORES around the world.

2025, DS N°8: AN INVITATION TO THE ELECTRIC JOURNEY

Inspired by the DS AERO SPORT LOUNGE concept, DS N°8 enjoys impeccable quality, extended range and total comfort making it the most serene of electric cars. DS N°8 embodies dynamic serenity more than ever through a new kind of SUV Coupé. DS N°8, the first 100% electric design from DS Automobiles, has a combined range of 750 km (WLTP cycle) and more than 500 km on the motorway thanks to an outstanding Cx of 0.24. With a power output of up to 350 hp, available in two or four-wheel drive, DS N°8 redefines the standards of comfort and embodies a new French Art of Electric Travel.

The DS story continues!

Downloads:

Brochure:

Anniversary Brochure – 70 Years of the DS (english)

Brochure – 70 ans de la DS (en francais)

Logo:

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 Posted by Stephan Joest - Amicale Citroën & DS Deutschland